Elokuvasäätiön markkinointiseminaari ke 31.5. – ohjelma julkaistu

15.5.2023

Seminaarissa paneudutaan elokuvamarkkinoinnin ajankohtaisiin aiheisiin.

Iltapäivän asiantuntijapuheenvuoroissa teemoina ovat digitaalinen markkinointi, nuoriso kohderyhmänä ja kestävä kehitys. Myös elokuvasäätiön esitys- ja levitystoiminnan asiantuntija Ilmari Arnkil pitää puheenvuoron.

Tilaisuus on suunnattu elokuvateatterilevityksen parissa työskenteleville, mutta se on avoin myös markkinoinnista kiinnostuneille elokuvafestivaalien ja -teatterien työntekijöille ja tuottajille. Seminaari on osallistujille ilmainen. Puheenvuorot videoidaan ja linkki taltiointiin lähetetään ilmoittautuneille tilaisuuden jälkeen.

[Päivitys 25.5.] Ilmoittautuminen on päättynyt. Tiedustelut: viestintäasiantuntija Marjo Pipinen, marjo.pipinen@ses.fi

Ke 31.5.2023 klo 12:30–17:15
Kino K13
, Katajanokanlaituri 11 A, Helsinki (saavutettavuus)
Tilaisuudessa noudatetaan elokuvasäätiön turvallisemman tilan periaatteita.

Aikataulu:
12:30 Tilaisuuden avaus
12:35 Ilmari Arnkil, SES: Elokuvasäätiön esitys- ja levitysosaston kuulumisia
13:00 Mathias Noschis, Alpha Panda: Digitaalinen markkinointi arthouse-elokuville
14:30 kahvitauko
15:00 Eija Gerlander, Bängeri: Gen Z elokuvamarkkinoinnin fokuksessa
16:00 Petteri Lillberg: Viihdettä & vastuullisuutta – elokuvat, markkinointi ja parempi maailma
17:00 Tilaisuuden päätös

Puhujat

Mathias Noschis, Alpha Panda: Digitaalinen markkinointi arthouse-elokuville

Tässä esityksessä tarkastellaan käytännön esimerkkitapausten avulla erilaisia digitaalisia markkinointistrategioita ja -kampanjoita arthouse-elokuville. Markkinoinnin nopea digitalisoituminen – erityisesti pandemian seurauksena – on tuonut suuria muutoksia yleisön kohdentamiseen ja käytettäviin mainostyyppeihin. Esityksessä käsitellään sekä fiktio- että dokumenttielokuvia.

Eija GerlanderEija Gerlander, Bängeri: Gen Z elokuvamarkkinoinnin fokuksessa

Mikä saisi nuoret innostumaan kotimaisista ja ei-englanninkielisistä elokuvista? Minkälainen markkinointi ja missä kanavissa saa Z-sukupolven syttymään? Puheenvuorossa näihin kysymyksiin vastataan nuorten omalla äänellä, aiheesta tehtyjen kohderyhmähaastatteluiden löydöksiin pohjautuen. Eija Gerlander on Bängerin perustajaosakas, toimitusjohtaja ja Gen Z -strategi. Bängerissä Eija vastaa konsultoinnin, kohderyhmäymmärryksen ja co-creationin liiketoiminnasta.

Petteri Lillberg, Demos Helsinki: Viihdettä & vastuullisuutta – elokuvat, markkinointi ja parempi maailma

Petteri Lillberg

Voiko maailmanparantaminen olla viihdyttävää? Voiko vastuullisuudella tehdä rahaa? Miten elokuvia markkinoidaan sosiaalisesti ja ekologisesti kestävästi – ja mikä on esimerkiksi elokuvalevittäjän vastuu? Näihin ja moniin muihin kysymyksiin vastaa Petteri Lillberg, kestävän markkinoinnin asiantuntija ja ensimmäinen suomalainen puhuja Cannes Lions -luovuusfestivaaleilla, käytännönläheisessä ja esimerkitetyssä puheessaan.