Helsinki-filmi Oy
Kesäkirja
- Kansainvälinen yhteistuotanto UK-FI
- Lajityyppi
- Pitkät fiktiot
- Ohjaajat
- Charles McDowell
- Käsikirjoittajat
- Robert Jones
- Tuottajat
- Aleksi Bardy, Helen Vinogradov
- Julkaisuvuosi
- tuotannossa
- SES-tuki
- 200 000 €
- Budjetti
- 4 700 000 €
- Tuotantoyhtiöt
- Helsinki-filmi Oy
- Levitysyhtiöt
- Cinemanse
Sebastian
- Kansainvälinen yhteistuotanto UK-FI-BE
- Lajityyppi
- Pitkät fiktiot
- Ohjaajat
- Mikko Mäkelä
- Käsikirjoittajat
- Mikko Mäkelä
- Tuottajat
- Aleksi Bardy, James Watson, Dries Phylpo, Erik Gijlins, Rosie Crear, Ciara Barry
- Julkaisuvuosi
- tuotannossa
- SES-tuki
- 300 000 €
- Budjetti
- 2 675 000 €
- Tuotantoyhtiöt
- Helsinki-filmi Oy
- Levitysyhtiöt
- Aurora Studios
Max, Lontoossa asuva parikymppinen kirjailija, aloittaa kaksoiselämän miesprostituoitu Sebastianina. Hänen tavoitteenaan on tehdä taustatutkimusta romaania varten ja löytää uusi ääni kirjailijuuteensa – ja elämäänsä. Sebastian on henkilövetoinen draama autofiktiosta, identiteetistä ja autenttisuuden ja arvon etsimisestä.
Prinsessa Pikkiriikki
- Lajityyppi
- Pitkät fiktiot
- Ohjaajat
- Lauri Maijala
- Käsikirjoittajat
- Hannele Lampela, Tuuli Kanervankallio
- Tuottajat
- Tia Ståhlberg
- Julkaisuvuosi
- tuotannossa
- SES-tuki
- 800 000 €
- Budjetti
- 1 825 000 €
- Tuotantoyhtiöt
- Helsinki-filmi Oy
- Levitysyhtiöt
- Aurora Studios
Kun Prinsessa Pikkiriikki saa kuulla, että äidin sisuskaluissa asusteleva pikkuveli aikoo pian muuttaa Pikkiriikin huoneeseen, hänelle riittää. Hän saa Rouva Jenssenintädiltä idean ja taikoo määräilevät aikuiset Himpskattiin taikakoiransa Makkaran avulla.
Naapuriin juuri muuttanut Prinsessa Pöjöläinen tietää missä unelmien prinsessalinna sijaitsee ja kun vanhemmat eivät ole estämässä, he lähtevät yhteistuumin seikkailuun. Matkaan tulee kuitenkin mutkia, kun prinsessat päätyvät markkinoille, joilla nautitaan pomppulinnasta, etsitään kadonnutta Makkaraa ja osallistutaan vedonlyöntikilpailuun. Pääprinsessuuuskin aiheuttaa päänvaivaa ja Pikkiriikin on lopulta katsottava asioita myös vasemmasta näkökulmasta.
Comeback
- Lajityyppi
- Pitkät fiktiot
- Ohjaajat
- Petri Kotwica
- Käsikirjoittajat
- Petri Karra, Aleksi Bardy
- Tuottajat
- Aleksi Bardy
- Ensi-ilta
- 6.10.2023
- SES-tuki
- 600 000 €
- Budjetti
- 1 500 000 €
- Tuotantoyhtiöt
- Helsinki-filmi Oy
- Levitysyhtiöt
- Aurora Studios
No Love Lost -bändi nousi tähdenlennon lailla maailmanmaineeseen ja teki jäsenistään miljonäärejä. Kitaristi Tony joi miljoonansa eikä ole vuosiin pystynyt soittamaan sointuakaan. Kitarat ovat kanissa eikä uusia biisejä synny. Laulusolisti Katarinaa koskeva viesti tavoittaa Tonyn. Pitkään raittiina ollut laulaja on retkahtanut kohtalokkain seurauksin päihteisiin.
Perhekotiin sijoitettu Katarinan teini-ikäinen tytär Ellie ottaa yhteyttä Tonyyn selvittääkseen perhetaustojaan. Samalla hän paljastaa Tonylle salaisuuden, joka saattaa mahdollistaa No Love Lostin comebackin ja pelastaa Tonyn talouden. Alkaa seikkailu, johon matkakaveriksi Tony saa bändin basistin, nykyisen peruskoulun opettajan Peten, jolla ei niin ikään ole enää bändityöllä ansaittuja rahoja. Miten käy No Love Lostin comebackin?
The Invisible Fight
- Kansainvälinen yhteistuotanto EE-FI
- Lajityyppi
- Pitkät fiktiot
- Ohjaajat
- Rainer Sarnet
- Käsikirjoittajat
- Rainer Sarnet
- Tuottajat
- Helen Vinogradov, Aleksi Bardy
- Julkaisuvuosi
- 2023
- SES-tuki
- 150 000 €
- Budjetti
- 2 550 000 €
- Tuotantoyhtiöt
- Helsinki-filmi Oy
The Invisible Fight is a kung fu comedy set in an Orthodox monastery in the 1970s Soviet Union.
Järjettömän paska idea
- Lajityyppi
- Pitkät fiktiot
- Ohjaajat
- Pamela Tola
- Käsikirjoittajat
- Pamela Tola
- Tuottajat
- Aleksi Bardy, Anniina Leppänen
- Ensi-ilta
- 13.1.2023
- SES-tuki
- 640 000 €
- Budjetti
- 1 625 000 €
- Tuotantoyhtiöt
- Helsinki-filmi Oy
- Levitysyhtiöt
- Aurora Studios
Koko elämänsä lapsuudesta asti jakaneiden pelisuunnittelijanaisten ystävyys alkaa rakoilla toisen kaihotessa takaisin nostalgiseen nuoruuteen, toisen avioliittoon ja ulkomaille. Kun vanhat kaunat nousevat pintaan larppipolttareissa, on aika selvittää kuka elää kenenkin unelmaa.
Koirat eivät käytä housuja
- Lajityyppi
- Pitkät fiktiot
- Ohjaajat
- J-P Valkeapää
- Käsikirjoittajat
- J-P Valkeapää, Juhana Lumme
- Tuottajat
- Aleksi Bardy, Helen Vinogradov
- Ensi-ilta
- 1.11.2019
- SES-tuki
- 720 000 €
- Budjetti
- 1 267 000 €
- Tuotantoyhtiöt
- Helsinki-filmi Oy
- Levitysyhtiöt
- SF Studios Oy
Yksinhuoltajaisä Juha elää kuin unessa, menneisyyden vankina. Kaikki muuttuu, kun hän kohtaa oudon naisen, domina Monan. Monan ja Juhan välille syttyy koukuttava yhteys. Arjen takana heillä on oma maailmansa, jossa valtiatar Mona herättää Juhan tukahdutettuja tunteita henkiin väkivaltaisin ottein. Vaikka tekee kipeää, Juha haluaa yhä enemmän ja pidemmälle. Johtaako vaarallinen matka tuhoon vai valoon?
Teräsleidit
- Lajityyppi
- Pitkät fiktiot
- Ohjaajat
- Pamela Tola
- Käsikirjoittajat
- Pamela Tola, Aleksi Bardy
- Tuottajat
- Aleksi Bardy, Dome Karukoski, Sirkka Rautiainen
- Ensi-ilta
- 3.1.2020
- SES-tuki
- 850 000 €
- Budjetti
- 1 230 000 €
- Tuotantoyhtiöt
- Helsinki-filmi Oy
- Levitysyhtiöt
- SF Studios Oy
75-vuotias Inkerion lyönyt miestään Tapiotapaistinpannulla päähän ja suunnittelee tämän hautaamista puutarhaan. Loppuelämän mittainen vankeus odottaa, mutta ennen sitä olisi vielä hetki aikaa elää – vihdoin. Niinpä Inkerin on parasta lähteä nyt, kun on jo liian myöhäistä.
Isosiskojensa Railin ja Sylvin kanssa Inkeri suuntaa matkalle vapauteen. Reissussa tapahtuu kaikkea sitä, mitä Sylvi ei kehtaa edes ääneen sanoa, mutta totuuden torvi Raili mielellään toitottaa. Matkassa olevien mutkien kautta laitetaan uuteen uskoon niin menneisyyttä ja tulevaisuutta kuin perhe- ja parisuhteita. Perillä nuoruusmaisemissa paitsi päästetään irti, myös löydetään jotakin vuosien varrella kadonnutta.
Tove
- Lajityyppi
- Pitkät fiktiot
- Ohjaajat
- Zaida Bergroth
- Käsikirjoittajat
- Eeva Putro
- Tuottajat
- Aleksi Bardy, Andrea Reuter
- Ensi-ilta
- 2.10.2020
- SES-tuki
- 919 800 €
- Budjetti
- 3 600 000 €
- Tuotantoyhtiöt
- Helsinki-filmi Oy
- Levitysyhtiöt
- Nordisk Film
Helsinki, 1945. Sodan päättyminen antaa taidemaalari Tove Janssonille taiteellista ja sosiaalista vapautta. Hänen epäsovinnainen elämäntapansa – nykytaide, huimaavat juhlat ja avoin suhde naimisissa olevan poliitikon kanssa – eivät ole kuvanveistäjäisän mieleen. Toven vapaudenkaipuu joutuu koetukselle, kun hän tapaa teatterijohtaja Vivica Bandlerin. Rakkaus Vivicaa kohdaan on sähköistävää ja kaikennielevää, mutta Tove alkaa ymmärtää, että hänen tulisi saada sille vastakaikua.
Kun Tove kamppailee tunteidensa kanssa, hänen uransa saa yllättävän käänteen. Toven taiteelliset unelmat liittyvät maalauksiin, mutta yhtäkkiä sivuprojektina alkaneet työt alkavat elää omaa elämäänsä. Ne ovat melankolisia, vangitsevia tarinoita, joita Tove kertoi pelokkaille lapsille pommisuojissa. Muumien seikkailut saivat vaikutteita Toven omasta elämästä, ja ne tuovat hänelle kansainvälistä tunnettuutta sekä taloudellisen riippumattomuuden. Päivittäinen sarjakuva, teatterinäytelmä ja muumien tarinat ihastuttavat ympäri maailmaa.
Kun Tove alkaa löytää taiteilijan identiteettinsä, hänen täytyy samalla löytää itsensä – mutta rakkaus Vivicaa kohtaan on todellisen vapauden tiellä.
Vuosisadan häät
- Lajityyppi
- Pitkät fiktiot
- Ohjaajat
- Marja Pyykkö
- Käsikirjoittajat
- Aleksi Bardy
- Tuottajat
- Aleksi Bardy, Helen Vinogradov
- Ensi-ilta
- 15.10.2021
- SES-tuki
- 745 939 €
- Budjetti
- 1 250 000 €
- Tuotantoyhtiöt
- Helsinki-filmi Oy
- Levitysyhtiöt
- SF Studios Oy
Viima von Ausgezeichnet on TV:stä tuttu julkkispsykiatri, joka on niittänyt mainetta ja miehiä enemmän kuin kukaan. Viima on oman elämänsä keskipiste ja mielestään kansakunnan johtava mielen asiantuntija.
Viima on myös todella yksinäinen, mutta se on salaisuus.
Kun Viiman ex-miehistä rakkain, häntä rutkasti nuorempi on menossa uusiin naimisiin, on Viiman hankittava häihin korkean profiilin deitti. On tärkeää osoittaa kaikille faneille ja juorulehtien lukijoille – ja ehkä vähän Kari-Antillekin – ettei Viima haikaile menneeseen, vaan hänellä menee tosi hyvin.
- 1
- 2